درگاه تست پرداخت الکترونیک پاسارگاد

خرید اینترنتی با استفاده از درگاه پرداخت، یکی از تراکنش‌های شتابی متصل به کارت‌های بانکی شمرده می‌شود که امروزه با رشد تجارت الکترونیک، جایگاه ویژه‌ای را به عنوان بستری راحت و سریع در این تجارت به خود اختصاص داده‌ است. به لطف راه‌کارهای متعدد و بی‌شماری که توسط سیستم بانکی کشور برای کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فراهم شده است، هر موسسه، شرکت یا فردی که می‌خواهد کالا و خدماتی را از طریق اینترنت ارائه دهد و به عرضه‌ی فروش بگذارد، با اتصال وب سایت فروشگاهی خود به درگاه قادر خواهد بود به سرویس درگاه پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشد. که ساخت درگاه پرداخت پاسارگاد یکی از این راهکارهاست.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به گروه مالی پاسارگاد و زیرمجموعه‌‌ای از بانک پاسارگاد محسوب می‌شود که منحصرا در بستر خدمت‌رسانی در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت به عنوان یک PSP پرداخت، با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مستحکم و نیرومند درگاه پرداخت اینترنتی، بستری سریع برای گردش تراکنش‌ها با درصد موفقیت بسیار زیاد محسوب می‌شود.

بصورت کلی این شرکت از دو روش فنی برای درگاه پرداخت اینترنتی خود استفاده می کند

  • روش بدون توکن: این روش که به نسبت روش قدیمی تری به حساب می آید به این صورت است که شما تمامی پارامترهای مورد نیاز درگاه را آماده سازی میکنید و بصورت یکجا به آدرس صفحه درگاه پرداخت POST میکنید. اگر اطلاعات ارسالی شما صحیح باشد درگاه بصورت صحیح برای کاربر نمایش داده میشود تا کاربر با ورود اطلاعات کارت و… عملیات پرداخت خود را انجام دهد.
  • روش با استفاده از توکن: این روش که بعدها توسط پرداخت الکترونیک پاسارگاد توسعه داده شد روش جدیدتر و مدرن تری به حساب می آید. در این روش شما باید ابتدا با فراخوانی یک API از درگاه Token پرداخت خود را دریافت کنید و سپس با استفاده از این Token و ارسال آن به صفحه درگاه پرداخت کاربر را به درگاه پرداخت هدایت کنید. همانطور که مشاهده میکنید این روش بیشتر شبیه سایر درگاه های پرداخت اینترنتی مانند سامان یا به پرداخت است.
  • خوشبختانه بانک تست هر دو روش بالا را برای استفاده شما شبیه سازی کرده و شما می توانید به راحتی از هر یک از این روشها در کد خود استفاده کنید. هر چند توصیه میشود به دلیل جدیدتر و به روزتر بودن روش استفاده از توکن شما هم از این روش در کدهای خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours